teisipäev, 7. september 2021

Sünnitoetuse korra muutmise asemel tuleb keskenduda ühekordse sünnitoetuse tõstmisele

Mina toetan ühekordse sünnitoetuse kahekordistamist: kohe ja ühekorraga – see on ülimalt väike samm, antud raskes olukorras kus eestlaste demograafiline seis on jätkuvalt kriisis. Samuti olen ma vastu väikekooli(de) sulgemisele, ühe suure kooli tekkimisele või sobingutele laste mugavuste arvelt

Kuusalu vallavalitsuse kodulehelt saab lugeda uudist, et 01. septembrist muutus Kuusalu vallas laste sünnitoetuste maksmise kord: „Toetus makstakse kahes osas - 200 eurot pärast sündi ja 200 eurot pärast lapse 1-aastaseks saamist, kui laps ja vähemalt üks lapsevanem on olnud jätkuvalt aasta jooksul rahvastikuregistri andmetel Kuusalu valla elanikud. Mitmikute sünni puhul makstakse toetust iga lapse eest. Alates 01.09.2021 tuleb sünnitoetuse mõlema osa saamiseks esitada eraldi taotlused.“

Olles suve jooksul kujundanud antud küsimuses oma seisukoha, tekkis mul esimesel hetkel uudise pealkirja nähes reaktsioon, et kas enne KOV-valimisi tehakse populistlik otsus, niivõrd kui palju (valla)kodanike meil üldse sünnib – et tõstetakse ühekordset sünnitoetust. Aga ei! soovitakse et sünnitoetuse taotlemiseks tuleb tulevikus esitada vallale eraldi avaldused.

Mina toetan ühekordse sünnitoetuse kahekordistamist: kohe ja ühekorraga – see on ülimalt väike samm, antud raskes olukorras kus eestlaste demograafiline seis on jätkuvalt kriisis. Selge et „vähem riiki, langetagem makse“ on üldjoontes õige lähenemine, aga selle „vähema riigi“ raames tuleb selgitada välja EV prioriteedid. Omavalitsusel on siin suur roll - kas see on kergliiklustee, raha neelav Salmistu sadam, või inimene. Ja prioriteet ei saa olla antikristlik revolutsiooniline-sotside moodi inimene, keda nt Sotsiaalministeerium aastaid nuumab, vaid inimene küll ka oma kõikide pahedega - aga meie kõigi maksurahade najal elutsev süsteem peab toetama inimese häid külgi; mitte kõrvalekaldeid (või korruptsiooni).

Samuti olen ma vastu väikekooli(de) sulgemisele, ühe suure kooli tekkimisele, sobingutele laste mugavuste arvelt – kui keegi peaks tulevikus lipsu pingutades tooma argumendiks majanduslikud põhjused, siis ikkagi ei toeta. Saan aru et kui väikekoolis õpib vaid üks õpilane – aga sellist kooli meie vallas minu teada pole. 

Kenno Põltsam,

Kandidaat voliniku kohale


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar