esmaspäev, 26. aprill 2021

ÜHISKONNA VAIMNE LAMESTUMINE (I osa)

Kuidagi kukkus nõnda välja, et tundsin end sel õhtul tulnukana. Hiljem olen hakanud mõtisklema, et kas mitte sellega polegi kõik öeldud?

Kord eesti ja vene kooli ühisel ekskursiooni esimese päeva lõpus peatusime koolikaaslastega ühes väikelinna õpilaskodus ning öörahu saabudes kui igaüks pidi juba omatoas olema, veetsin mina kõrvaltoas aega; seal viievoodiga toas oli terve hulk klassivendi ning paar poissi tarbis alkoholi, vanuselt olime 13-14. Ühel hetkel kuulsime kuidas lapsevanemlik järelevalve koridoris liigub ning peagi kuulsime koputust meie toa uksel. Järgneval hetkel suutsid kuus poissi end voodite alla peita, aga mina kes poleks pidanud seal ruumis olema, jäin keset suurt tuba seisma. Järgevalt avas umbkeelne pedagoog toaukse, heites oma pilgu igasse ruumi nurka: tema silmist võis välja lugeda selle, et tal oli ükskõik kes millises toas viibis, peaasi et enamvähem kord ning vaikus oleks – ainult mina püüdsin kohusetundlikult oma sealolu selgitada. „Tere! Ma olen siin vaid külaline,“ laususin ma ning mille järel oli kuulda end voodi all peitvate klassivendade naerupurskeid. Selle peale naeratas järele vaatav pedagoog noogutades ning sulges ukse; kui hästi ta mind mõistis, ma ei teagi. Hetk hiljem tajusin et kui veider on seista ihuüksi võõras toas ning pidada end külaliseks. Sama pedagoog oli alles paar tundi varem mind teises ehk mulle antud toas mind üksi askeldamas näinud. Tegelikult polnud ma selles vanuses üldsegi eraklik, pigem seltskonna hing ja hilisematel väljasõitudel sai tehtud seda mida teisedki – aga kuidagi kukkus nõnda välja, et tundsin end sel õhtul tulnukana. Hiljem olen hakanud mõtisklema, et kas mitte sellega polegi kõik öeldud?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar