Kuna ükski maakonna ajaleht ja Postimees ei pidanud minu kirjutise
avaldamist vajalikuks, teen seda siin:
„Minu arvan et antud kodanikuühendused mida
Sotsiaalministeerium on rahastanud: ei teeni rahvusliku huvi ja on
ristivastupidiselt kahjulikud eestlaste sündimuse probleemile, ning seega tuleb
lõpetada nende riiklik rahastamine.“
Riigikontroll tuvastas advokaadibüroo Leadell PILV poolt esitatud pöördumisest, et sotsiaalministeeriumi kaudu eraldati
hasartmängumaksust 2019. aastaks Eesti LGBT Ühingule, MTÜ-le Oma Tuba ja Eesti
Inimõiguste Keskusele aastatoetused seadusevastaselt. Summad on vastavalt 96
000 eurot, 60 000 eurot ja 92 010 eurot. LGBT Ühingule on alates
2013. aastast antud toetusi üha suuremas mahus koguni 338 526 euro eest.
6. veebruaril saatis Riigikontroll Sotsiaalministrile märgukirja milles sisaldus soovitus: Lähtuda hasartmängumaksu laekumistest pärineva raha kasutamisel selle sihtotstarbest ning rahastada neid projekte, mis ei paigutu hasartmängumaksu seaduses loetletud kasutusalade (meditsiin, hoolekanne, pered, vanurid ja puuetega inimesed ning hasartmängusõltuvusega inimesed) alla ministeeriumi muudest eelarvesummadest. Teine võimalus on algatada hasartmängumaksu seaduse muutmine, millega laiendataks sellest maksust Sotsiaalministeeriumile laekuva osa kasutusala käsitlevat loetelu.
Juba 2. jaanuaril pöördus SAPTK Vabariigi
Valitsuse poole advokaadibüroo LEADELL Pilv poolt koostatud põhjaliku õigusliku
analüüsiga, juhtides tähelepanu, et sotsiaalministeeriumi poolt 2019. aastal
ligi veerandi miljoni euro ulatuses toetuse eraldamine MTÜ-le Eesti LGBT Ühing,
SA-le Eesti Inimõiguste Keskus ja portaali Feministeerium haldavale MTÜ-le Oma
Tuba on ühemõtteliselt vastuolus raha eraldamise aluseks oleva hasartmängumaksu seadusega.
Foto: portaal Objektiiv
6. veebruaril saatis Riigikontroll Sotsiaalministrile märgukirja milles sisaldus soovitus: Lähtuda hasartmängumaksu laekumistest pärineva raha kasutamisel selle sihtotstarbest ning rahastada neid projekte, mis ei paigutu hasartmängumaksu seaduses loetletud kasutusalade (meditsiin, hoolekanne, pered, vanurid ja puuetega inimesed ning hasartmängusõltuvusega inimesed) alla ministeeriumi muudest eelarvesummadest. Teine võimalus on algatada hasartmängumaksu seaduse muutmine, millega laiendataks sellest maksust Sotsiaalministeeriumile laekuva osa kasutusala käsitlevat loetelu.
Peale Riigikontrolli auditit tekkisid mul
küsimused: kes võtab sotsiaalministeeriumis antud olukorra eest poliitilise
vastutuse ja kuidas lahendab sotsiaalministeerium antud olukorra? Saatsin
vastavad küsimused Sotsiaalministeeriumile ja 17. veebruaril vastas mulle
sealne kommunikatsioonijuht Oskar lepik nõnda:
Riigikontroll tõi oma tähelepanekutes ja
soovitustes välja, et taotlejad on käitunud korrektselt ja raha taotlenud heas
usus. Riigilt projektidele toetust saanud ühingutel oli ja on põhjust eeldada,
et neile laekuv projektitoetus on välja makstud selleks ette nähtud
eelarvesummadest. Riigikontroll tõi ka välja, et riigil on kohustus neid
valdkondi toetada. VV seaduse ja Sotsiaalministeeriumi põhimääruse kohaselt
kuulub Sotsiaalministeeriumi tegevusvaldkonda muu hulgas võrdse kohtlemise ning
naiste ja meeste võrdõiguslikkuse edendamine ja sellealase tegevuse
koordineerimine. Vabaühenduste toetamiseks korraldatakse taotlusvoorud, millest
saavad osa võtta kõik huvilised. Enne 2019. aastat kinnitas valdkondlikud
prioriteedid ja tegi ka vastavad projektide rahastamisotsused Hasartmängumaksu
Nõukogu, mis oli sõltumatu organ, kuhu kuulusid ka Riigikogu liikmed – st
rahastamisotsused ei ole ainuisikulised. Sotsiaalministeerium leiab, et toetust
ei ole saanud sellised projektid, mis üldse ei oleks seaduses paika pandud
valdkondade ja ühiskondlike gruppidega seostatavad. Toetuse andmisega seotud
osapooled peavad omavahel arutama edasisi samme, kuidas riik neid valdkondi
edaspidi toetada saab.“
Ideoloogiliste kodanikuühenduste
rahastamine tuleb lõpetada
LGBT kajastab oma koduleheküljel
tegevusvaldkonnana järgmist: Huvikaitse - seaduseelnõude
kommenteerimine ning Teavitustöö -
kommunikatsioon ja koolitused inimeste teadlikkuse tõstmiseks ja hoolivuse
suurendamiseks Eesti ühiskonnas. Ehk teisisõnu on organisatsioon huvitatud 1)
kaasa rääkima seadusloomes 2) propageerima oma maailmavaadet. Me teame et
Soomeski on juba seadustatud nn homoabielu, ehk püütakse seadusandluse abil
ühiskonnas ümber kujundada perekonna mõistet kuni selleni välja et Soome
evangeelne luterlik riigikirik on alates 2019a. Pride-nädala ametlik koostööpartner.
Kas me tõesti usume et Eesti homoaktivistidel säärased ambitsioonid puuduvad?
Kuna Eesti on põhiseaduse kohaselt
demokraatlik vabariik, ei saa me keelata inimesel olemast avalikult
homoseksuaal, tal lasta kuuluda ühingutesse jne, mulle jääb arusaamatuks miks
on vaja sääraseid kodanikuühendusi rahastada maksumaksja vahenditest. Kas
seksuaalvähemuseks olemine on erivajadus? Ei - vaid see on inimese valik! Ja
usun et antud raha saab ka sihtotstarbekamalt kasutada, nt toetada
heategevuseks Jõulutunneli projekti.
Minu arvan et antud kodanikuühendused mida
Sotsiaalministeerium on rahastanud: ei teeni rahvusliku huvi ja on
ristivastupidiselt kahjulikud eestlaste sündimuse probleemile, ning seega tuleb
lõpetada nende riiklik rahastamine.
Arvestades praegust olukorda on see rahastamine SIGADUS KUUBIS.
VastaKustuta