esmaspäev, 21. juuni 2021

PLAANIS ON AVALDADA MAAILMAVAATELINE „DOKTRIIN 2021“ AUGUSTIS

„Dogmad ehk kivistunud seisukohad on nagu tähed mis näitavad teed.“

Kuna olen varem teatanud et kandideerin sügisestel KOV-valimistel, siis koostan ma selle tarbeks dokumendi tähtsusega kirjatüki, kuhu kanna oma dogmaatilised seisukohad. Kuigi mõiste „dogma“ kannab tänapäeval halba varjundit, ei põlga ma dogmaatilisi seisukohti väljendada – vastupidi – dogmad ehk kivistunud seisukohad on nagu tähed mis näitavad teed.

Doktriin 2021 võiks koosneda siis 1) fundamentaalsetest seisukohtadest – mille juurde pole lisaselgitust vaja 2) riigielu puudutavad küsimused – nii palju kui ma hetkel olen pädev seisukohta võtma, ma oma seisukohta väljendan 3) vallaelu puudutav – nii palju kui ma olen pädev seisukohta võtma, ei soovi end pidada valla poliitilist elu hästi tundvaks inimeseks.

Mõni seisukohta mis puudutab Kuusalu valda, on mul aga olemas:

1. Kõigis hinnatsoonides, mis on kirjas Riigi Teataja/ Maamaksumäära kehtestamine 30.01.2019, alandada maamaksumäära 1%-le aastaks 2023. Tegu pole niisama populismiga, vaid – ühest küljest ei saa keegi omada Maad/ riigi territooriumi, kuid teisest küljest peab olema maamaksumäär maaomaniku, maaperemehe suhtes praegusest solidaarsem.

2. Väljaanne Sõnumitooja on seotud nii või naa kolme valla valitsusega; mis pole halb, sest kohalikku elu kajastav ametlik väljaanne peab olema. Muuta Sõnumitooja peatoimetaja ametikoht rahva poolt valitavaks. Määrata talle kuni 10 aasta pikkune teenistus ja tagasikutsumise võimalus rahva poolt. Praeguse peatoimetaja (mitte võtta isiklikult) suhtes puudub tsiviilkontroll; hetkel on peatoimetaja justkui hallkardinal. Ja mitte alahinnata väljaande tähtsust; tegu on vallavõimu mainekujundajaga.

3. Vähendada volikogu volinike kohtade arvu seniselt 19lt kohalt 17le voliniku kohale.. Senini kohtade arv kujunes välja, kui Loksa vald liideti Kuusalu vallaga 2005a. 1) Vähendab Loksa linnavolikogu oma kohtade arvu 2 voliniku koha võrra 2) Harku vald, kus on registreeritud enam kui 16 tuhat elanikku, on ühel volinikul enam kui 800 elanikku – Kuusalus on vastav näitaja ligi 350. Usun et anda ühele volinikule rohkem elanikke ja sellega rohkem vastutust, on põhjendatud.

 

Kenno Põltsam

Viinistu

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar