kolmapäev, 9. märts 2022

Tõin oma isiklikud finantsid kodumaisesse pangasüsteemi

Soovitan kõikidel tulla üle COOP panka, teha sisseoste COOPi kauplustes ja võtta raha pensionisambast välja ning paigutada see mõistlikult mujale. Ma ei ütle seda kui ühe erakonna liige, vaid kui kodanik.

Antud kommentaariga ei soovi ma praalida  isikliku finantsseisu üle, vaid avalikult rõõmustada otsuse üle, tõdedes et antud otsuse pidanuks ma ellu viima juba aastaid tagasi, nii isiklikus plaanis kui ka ühiskondlikus võtmes.

Alates 1998. aastast mil ma olin alles tatikas, sai minust Hansapanga klient: pank lõpetas iseseisva krediidiasutusena töö 2005. aastal, mil Swedbank tegi Hansapanga vähemusaktsionäridele ülevõtmispakkumise ning tänaseks on Hansapank Swedbank Grupi 100% tütarettevõte. Olin tänaseni arvanud et muudatused toimusid majanduskriisi tõttu, aga 2005. aastal oli eesti majandus tõusuteel – aga mine sa pankureid tea, sest minu mäletamismööda rääkisid juba siis targad et tulemas on suur majanduskriis; ju siis osati õigel ajal pillid kotti panna.

2014. aasta detsembris sai Swedbank hakkama suure sigadusega:  Pank teatas klientidele, et tegi tänavu juba seitsmendat aastat järjest annetuse Aadu Luukase nimelisele sihtasutusele, mis aga tunnustas missioonipreemiaga sihtasutust Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks. Peagi teatas Swedbanki pressiesindaja, et pank vabandab kõigi ees, keda annetus Aadu Luukase SA-le häiris ja ühtlasi palub Swedbank fondil annetatud raha viivitamatult tagasi kanda: „"Fondi (Luukase nimelise sihtasutuse) tänavune ebameeldiv suunamuutus oli meie jaoks ootamatu ja paraku ei suutnud me sellele piisavalt kiiresti reageerida," teatas Swedbanki pressiesindaja.“ https://saptk.ee/arhiiv/aadu-luukase-missioonipreemia-laureaadiks-valiti-sa-perekonna-ja-traditsiooni-kaitseks/

Selle peale algas sotsiaalmeedias Swedbanki vastane boikotti kampaania, millega ka mina liitusin. Paljud lubasid oma arveldusarve Swedbankis tühistada, mina seda sammu ei teinud. Aastaid-aastaid hiljem olen otsustanud aga selle sammu siiski teha: muidugi mitte vaid seetõttu, aga olgem ausad, Swedbank võtab teenustasu iga liigutuse eest ja kui soovid hoiustada nt 1000 eurot aasta aega, saad preemiaks mõne sendi – samal ajal kui ülekande tasu ühe arve maksmise eest on 0.36 eurot. Mis asi see on?

Muidugi olen ma II pensionisamba raha väljavõtnud ja selle targemalt paigutanud: lisaks et ma nüüd COOP panga klient olen – olen juba aastapäevad olnud Tartu Hoiu-laenuühistu liige ja kindlustusselts ÜKS liige. Tervemõistuslik loogika ütleb, et paljas raha kaotab oma väärtuse – see algas COVIDi kriisi alguskuudel kui EL Keskpank teatas mastaapsest raha juurde trükist, ning inflatsioon süveneb Ukraina sõja tõttu. Ja euro on aastast 2000 kaotanud 85% oma väärtusest, tegu on küll ühe suvalise laenuhoiuühistu tarkusega mis Facebookis silma hakkas, ent suurus% on ilmselgelt ligilähedal, olen veendunud. Kas pole loogiline et selle sama raha eest mis aastal 2000, ei saa sa enam osta seda, mis aastal 2022? Ja see on sotsialistlik käsitlus, kui riik võtab inimese vara investeerida - konservatiiv teab ise kuhu oma raha paigutada, mitte ei looda riigile.

Soovitan kõikidel tulla üle COOP panka, teha sisseoste COOPi kauplustes ja võtta raha pensionisambast välja ning paigutada see mõistlikult mujale: muide – tegu oli erakond Isamaa põhilubadusega (mille EKRE oma valimiste programmi lisas), ent rahandusminister oli too aeg Martin Helme. See on objektiivne reaalsus: vabandan!

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar