pühapäev, 14. august 2022

Minupoolne loosung valimisteks on: „Meie süda tuksub Eestile"

Minu meelest, see on hetkel vaid minu idee, võiks erakond välja minna peamõttega: „Meie süda tuksub Eestile!“

Eesti Konservatiivne Rahvaerakond kui kõiki liikmeid kaasav erakond, on valimiste lähenedes andnud võimaluse oma liikmetel pakkuda välja kõikki koondav lause, millega valimistele minna, ehk teisisõnu loosung. 2019. aasta RK-valimistele mindi peamõttega: „Eesti eest!“ ning seda oli võimalik kasutada erinevates variatsioonides nagu näiteks: „Eesti perede eest!“ või „Eesti majanduse eest!“. 2021a. KOV-valimistele mindi välja peamõttega: „Meie armastame Eestit!“.

Minu meelest, see on hetkel vaid minu idee, võiks erakond välja minna peamõttega: „Meie süda tuksub Eestile!“ Esiteks on see konkreetne ning kõike koondav rahvuslik juhtmõte. Teiseks saab seda kasutada erinevates variatsioonides nagu nt: „Meie süda tuksub eesti peredele“, „Meie süda tuksub eesti elektrile“, „Meie süda tuksub eesti kaitsevõimele“ jne. Kolmandaks, kujutan ma antud juhtlauset ette erakonna juhtide suus, valimisreklaamil ning erakonna jagataval valimisnännil.

Mitte et ma tulihingeliselt soovin erakonna omaltpoolt valimisteks peamõtet anda, aga täna viibisin ühes erilisel kohas, kus mul antud juhtmõte pähe torgatas. Võib ju filosofeerida et kas mitte „armastame“ ning „süda tuksub“ pole mitte samatähendusega, justkui keedaks sama suppi taas soojaks? Esiteks leian et need pole samatähendusega, teiseks ei vaeva suur valijaskond end mõttega, et mis oli ühe või teise erakonna valimisloosung eelmisel korral oli – loeb see mis hetkel aktuaalne on. Kolmandaks on minu väljapakutud peamõte, eelmistel valimistel kõlanud pealause laiendus - mitte vana supi üleskeetmine, vaid asjade paratamatu-normaalne kulg.

Lisaks soovin ma vältida sõna „loosung“, sest see sõna on saanud halvamaiguliseks, kuigi nii nagu iga asjaga, pole sõna „loosung“ halb, vaid halvaks teevad selle inimesed, antud juhul poliitikud. Seega ei pea me häbenema valimisjuhtmõtte väljatöötamist ja valimistel osalemist – EV on siiski parlamentaarne riik kus tahame või ei taha, mõjutavad meie elu erinevad erakonnad. Kas üks rahvuslik erakond peab loobuma valimiskampaaniast seetõttu et teised erakonnad seda teevad – EI! Loeb sisu, ja EKRE-l see sisu on.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar