Rahvaalgatuse-
ja hääletuse taastamine annab rahvale seadusliku vahendi koonduda ja teostada
võimu RK-valimiste vahelisel ajal; selleks näiteks on meil Šveits kus mh võeti
vastu kooseluseaduse laadne seadus, ehk liberaalidel pole arust arvata et
Rahvaalgatusõigus pelgalt konservatiivide kasuks töötab. Siinkohal tuleb
meenutada et “äärmuslasest” vapside juht A. Sirk nägi ja tõendas et eestlased
justnimelt demokraatiat armastav rahvas on. 1934a. kevadel pooleli demokraatiat
arendav project, mis andnuks EV-le otse valitud riigipea. Erakonna poliitikast
sõltumatu Presidendi institutsioon tasakaalustab suhet rahva ja süvastruktuuride
vahel.
Valimistest valimistesse
on käinud Rahvaalgatus- ja hääletusõiguse ning Presidendi otsevalimise teema
tondina ringi, korrutades leierkastina sama laulu. Otsedemokraatiat edendas
enne EKRE tulekut Keskerakond, mitteparteilistest persoonidest on sellest
kaitsekõnesid kirjutanud nt ajaloolane Jaak Valge, kes on üks Sihtasutuse Terve
Rahvas asutajatest. Tegelikult ei omagi tähtsust kes ja milline erakond
taasiseseisvunud Eestis esimesena häält tegi, vaid fakt et 1934a. riigipöörde
tulemus võeti rahvalt põhiseaduslik õigus olla võimu teostaja ning 1938a.
Rahvakogu poolt vastu võetud põhiseadus millel rajaneb 1992a. referendumil
vastu võetud põhiseadus, enam otsedemokraatia mehhanisme ette ei näinud.
Uusajal on saanud
demokraatiast kui võimu teostamise vahendist omaette ideoloogia:
liberaaldemokraatia, riigiaparaadi kinnistudes saab rääkida demokratuurist.
Puusliku staatust nautiv süsteem võtab põhiseaduse paragrahvi mis ütleb et
rahvas on kõrgeima võimu kandja, seda sõnasõnalt: rahvas kannabki võimu oma
kukil kuid vaevalt põhiseaduse koostajad seda silmas pidasid. Levinum
demagoogia on rääkida et EV on põhiseaduse kohaselt esindusdemokraatlik:
esiteks see päris nii pole ning teiseks, pole põhiseadus asi mille Jumal
Moosesele Siioni mäel andis. Ülemaks eestlasele kui rahvusele on omariiklus sh
mineviku praktika ning minevikus on eestlasel olnud põhiseaduslikuks õiguseks
lisaks RK-valimistele ka rahvaalgatus- ja hääletusõigus ning presidendi
otsevalimiste õigus. Selle maha salgamine on pahatahtlik. Milleks on
otsedemokraatia tarvilik?
Hetkel on tasakaal
paigast ära: poliitilisel maastikul domineerib erakondade poolt ära valitud
saadikute ja poliitikate vahel valimine – kõik mis jääb väljaspoole
eurodirektiivide rakendamist eesti seadusruumis, on erakondade või süvariigi
poolt dirigeeritud. Rahvale on jäetud palvekirjade kirjutamine parlamendile,
seda petitsioonide näol. Parlament mille maine on rahva seas madal, kuid mida
rahvas valimistel valib, sest muud võimalust tal pole. Parlamendi maine on
kusagil seal, mille kohta Hitler, kes sai iroonilisel kombel hiljem
Riigikanstlerina Riigipäevalt piiramatud volitused 4-aastaks, kirjutab oma
raamatus et sada lolli ei anna ju veel kokku ühte tarka. Näeme, et despoot saab
endale võimu dirigeeritud mitte referendumi teel, vaid pigem annab selle talle
kitsas kuid mõjukas ringkond.
President pole EV-s muud
kui parlamendi võimupuhver, ringkäendus. Mis autoriteeti omab president rahva
seas? On demagoogia väita et President on erakondade ülene, sest kui ta on
mitme erakonna poolt määratud - siis just seda ta ongi!
Rahvaalgatuse- ja
hääletuse taastamine annab rahvale seadusliku vahendi koonduda ja teostada
võimu RK-valimiste vahelisel ajal; selleks näiteks on meil Šveits kus mh võeti
vastu kooseluseaduse laadne seadus, ehk liberaalidel pole alust arvata et
Rahvaalgatusõigus pelgalt konservatiivide kasuks töötab. Siinkohal tuleb
meenutada et “äärmuslasest” vapside juht A. Sirk nägi ja tõendas et eestlased
justnimelt demokraatiat armastav rahvas on.
1934a. kevadel pooleli
demokraatiat arendav project, mis andnuks EV-le otse valitud riigipea. Erakonna
poliitikast sõltumatu Presidendi institutsioon tasakaalustab suhet rahva ja süvastruktuuride
vahel. Siinkohal võib täitsa kehtida moto “vähem on rohkem” ehk Presidendile ei
pea enam võimu dirigeerima nagu demagoogid väidavad, ent otse valitud President
ja otsedemokraatia annab võimaluse lõhestatud rahval ühte sulanduda ning kasvatada
usaldust parlamendi, poliitikute ja riigi kui sellise vastu.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar