kolmapäev, 17. märts 2021

MEIE KÕIGI ÜHINE PALVE TÕSTA SEADUSLIKU SEKSUAALSUHTE VANUSEPIIRI, ON JÕUDNUD SEADUSANDJATELE KOHALE

„Vabandan, kui minu antud kirjutis jääb pinnapealseks, ent võin kerge südamega ütelda, et olen omaltpoolt avaldanud mitu avaliku arvamust, mis praegu kehtivat ülimadalat seadusliku seksuaalsuhte vanusepiiri taunib.“

Vaikne debatt liialt madala seksuaalsuhte ümber on ajaleheväljaannete väitel kestnud üle kümne aasta; võib-olla alates sellest ajast kui lubatav vanusepiir 2002a. 14-eluaastani langetati. Võin ütelda et 2017a. talvel juhtusin ma kuulama poliitikute debatti ETV kanalilt ja keegi väitlejatest mainis oma jutu sees liialt madalat vanusepiiri – see andis mulle impulsi ning juba samal aastal ilmus Objektiivis, ERRis ning Wõrumaa Teatajas arvamuspalve, lubatav vanusepiir tõsta vähemalt 16-eluaastale.

Hiljem on minu poolt ilmunud veel antud teemal artikleid: 2018a. Kesknädalas, Lõuna-Eesti, Postimehes ja Vaba Eestimaa blogis ning 2019a. Tartu Postimehes ja Uutes uudistes, ja 2020a. Eesti Päevalehes. Markeerin veel selle, et 2018a. lõpus andis EKRE fraktsioon parlamendis menetlemiseks eelnõu – teadagi, eelnõu suri juba eos. Nüüd aga on EKRE opositsioonis uuesti asunud eelnõud kaitsma; minu mäletamismööda kaitses Mart Helme siseministrina antud seisukohta, et lubatav seksuaalsuhte vanusepiir tuleb tõsta, ka oma avalikus telekommentaaris – miks teemaga tollal edasi ei mindud? – ilmselt ei saadud koalitsioonikaaslastega kokkuleppele vms.

Vabandan, kui minu antud kirjutis jääb pinnapealseks, ent võin kerge südamega ütelda, et olen omaltpoolt avaldanud mitu avaliku arvamust, mis praegu kehtivat ülimadalat seadusliku seksuaalsuhte vanusepiiri taunib ning inimesena tunnen head meelt, et ehk õnnestub nüüd seadusandlusel samm normaalsuse suunas tagasi liikuda.

https://objektiiv.ee/lugeja-kirjutab-eestis-lubatud-suguuhte-vanusepiiri-tuleb-tosta/

Lastekaitseliit on olnud aastaid seisukohal, et Eestis kehtestatud vanusepiiri tuleb tõsta ning eeldatavasti on organisatsioon ka aastal 2017 sama meelt. Samuti olen mina olnud alati seisukohal, et 14-aastane pole seksuaaleluks veel valmis. On väga tõenäoline, et minuga nõustuvad ka enamik lapsevanemaid. Seepärast tuleb taas suguühte vanusepiiriks kehtestada 16 eluaastat. Kõik, mis seondub lastega, olgu konservatiivse varjundiga.

KarS § 145. Suguühe või muu sugulise iseloomuga tegu lapseealisega (1) Täisealise isiku poolt noorema kui neljateistaastase isikuga suguühtesse astumise või muu sugulise iseloomuga teo toimepanemise eest – karistatakse kuni viieaastase vangistusega.

Foto: Objektiiv/ Bigstockphoto.com

 

 

  

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar