Näeme et inimesed aduvad mõisteid erimoodi: üks mõistab riigi poolset sekkumist sellega et parlament arutleb lubatava
seksuaalsuhte vanusepiiri tõstmist, teine aga mõistab riigi sekkumist nõnda et
riik ei takista pahelise käitumise vohamist
Reeglina tuleb erakonna sekkumisest
inimese privaatellu siis juttu, kui avaliku arutelu teemaks on nt abort, abielu
või seaduslik seksuaalsuhte vanusepiir. Justkui tavapärane on arvamus et konservatiivne
jõud, mis ei pea tähendama vaid poliitilist parteid, soovib kirjutada juhendit nö
magamistoakultuurile; antud väide on pooltõene – ajaloos on alati olnud
huvigruppe kes inimeste privaatellu sekkuvad, selleks on riik, täpsemalt vabariik.
Vabariigi mõiste sünniloo
algus on Prantsuse revolutsioon: riik sai kirikust vabaks ning sellega vähenes
moraaliseaduse autoriteet. See andis võimaluse moraalirelativismi laialdasemale
levikule: atomiseeritud indiviidi kujunemine vastavalt ajakohastele normidele;
perekonna autoriteedi vähendamine riigi autoriteedi kasuks.
Nõukogude Liidus, enne
kui Stalin oli sunnitud leevendama vene õigeusukiriku vastaseid repressioone,
suudeti siiski maailma esimese riigina seadustada abort kui ühepoolne abielu
lahutamine. Vene konservatism pidurdas lääneliku kultuurimarksismi levikut; eristada
tuleb seda nõukogude peaideoloogiast. Aga kommunismi ideaali ja kapitalismi
vahel on üks sarnasus: mõlemad soovivad kontrolli inimhingede üle – kapitalism
teeb seda kavalamalt, ta laseb inimese patuse loomuse vabaks; selle läbi
kontrollib riik tegelikult üksikindiviidi kõige paremini. Selle tõttu saavad
looduslikud väärnähted normaliseeritud riiklike institutsioonide poolt – kas
mitte see pole inimese nn magamistoa reeglite dikteerimine?
Näeme et inimesed aduvad mõisteid
erimoodi: üks mõistab riigi poolset sekkumist sellega et parlament arutleb lubatava
seksuaalsuhte vanusepiiri tõstmist, teine aga mõistab riigisekkumist nõnda et
riik ei takista pahelise käitumise vohamist ja laseb erinevatel pervessustel
elutseda.
Jumalat eitava inimese
traagika on see ta elab nö surnud ringis; riik on lõhestav üksus kus ühed
käsivad ja teised lubavad. Tegelikult ei tulene moraalieetika üldsegi mitte (vaba)riigi
kontseptsioonist vaid meie tsivilisatsiooni algusaegadest, harimatuses alahinnatakse
kristluse tähtsust Euroopa kultuuriloos. Arhailine arusaam vabadusest on enese
allutamine jumala (ehk annunakide) kosmilistele seadustele – inimesele anti
vaba tahe.
Kumb siis soovib meie nn
magamistoa kultuuri dikteerida – kas moraalieetika mis andis meile vabaduse
õigesti toimida või uusriiklik kord mis orjastab vaba inimese nõnda, et laseb
tal toimida meelevaldselt?
Kes on andnud õiguse
riigile loa kuulutada samasooliste abielu võrdseks traditsioonilise abieluga? Mina
arvan et riigil pole säärast autoriteeti, õigust – kas see mitte ei pane
mõtlema?
Ärme süüdista ühte
erakonda selles et too tahab nn magamistoa kultuuri dikteerida. Ei! Praegu
soovib üks erakond kirikust eraldi seisva vabariigi tegevusele pidurit tõmmata.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar