kolmapäev, 13. aprill 2022

Teist varianti kui Loksa linnale eelnõu esitada, petitsiooni edasiseks menetlemiseks näha pole

11. aprillil laekus mulle Loksa linnalt kiri, et algatus mis taotleb et volikogu istungid hakkaksid toimima videosilla vahendusel, on võetud menetlemiseks ning mul kui algatuse esindajal tuleb esitada hiljemalt 24. aprillil linnale vastava sisuline eelnõu.

Kohalikul tasandil reguleerib kollektiivse pöördumise tegemist ja menetlemist kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (KOKS) §32. Nimetatud paragrahvi lõige 2 kohustab algatajaid esitama algatust linnavalitsusele vastava eelnõuna. Paragrahvi lõike 3 kohaselt on algatuse esitajate esindajal õigus osaleda algatuse arutelus linnavolikogus / linnavalitsuses. Selleks, et viia esitatud algatuse osas läbi KOKS § 32 sätestatud menetlus, tuleb mul esitada hiljemalt 25.04.2022 Loksa Linnavalitsusele algatuse „Loksa linnavolikogu istung otseülekandesse“ osas KOKS § 32 lõike 2 kohane eelnõu.“

Olles varemalt kaitsnud kahte petitsiooni Riigikogu komisjonis, on mulle kohaliku elu puudutava algatuse kaitsmine uus kogemus, rääkimata siis ettelükatavast eelnõu koostamise soovist. Kuna mul või erakonnal puudub Loksa linnavolikogus esindatus, kuid kuna linnakodanik on andnud oma soovist petitsiooni allkirjastades teada – tuleb mul vastava sisuline eelnõu koostada ning algatust linnaesinduse ette kaitsma minna.

Muidugi kutsun ma üles demokraatlikult valitud opositsioonisaadikuid antud algatust toetama: Loksa linnavolikogu istungid videosillavahendusel otsejälgitvaks.

Olen Loksalt pärit, seal kooli lõpetanud ning oman linnaga turismialaseid suhteid: Loksa asub keset Kuusalu valda.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar